המדריך לבחירת עורך-דין

הנה כמה דברים שחשוב לדעת לפני שבוחרים עורך דין

איך תדעו מיהו עורך-הדין המתאים ביותר עבורכם? ההיצע עצום ולרוב עולה על הביקוש, ומתוך אלפי עורכי-דין העוסקים בתחום מסוים הופכת המשימה לבחור את המתאים ביותר עבורכם לקשה מנשוא.

אם כן, כיצד תאתרו את עורך-הדין המתאים ביותר עבורכם? האם כדאי לפנות למשרד קטן או גדול? מהם היתרונות שיצודדו בכם ומה החסרונות שעלולים להיות בעכריכם בכל אחד מהם? איזה עורך-דין יידע לייעץ לכם ואיזה ידע גם לייצגכם בשעת הצורך ומה ההבדל בכלל בין ייעוץ משפטי לייצוג בפועל.

על כל השאלות הללו, אנסה לשפוך מעט אור במאמרי להלן.

בקליפת אגוז

בימינו אנו ובעיצומה של מציאות ישראלית מורכבת לבטח, סביר שכל אזרח ייזקק לשירותיו של עורך דין בנסיבות אלה ואחרות. בין אם המדובר בייצוג בעסקאות מקרקעין (מכירה,רכישה,שכירות וכיו"ב) ובין ייעוץ בענייני פיטורים. בין אם בנושאי ביטוח, תאונות דרכים חלילה, או בענייני משפחה. עולם המשפט הנו רחב לבל יתואר ומונה אינספור תחומים שבימינו, כל אחד מהם הוא עולם ומלואו.

לאור מורכבותויותיהן של סוגיות שונות, הלוא הן נסיבותיה המציאות האישית, המשפחתית, הבטחונית והעסקית שלנו, ברי כי יש צורך בליווי משפטי אשר יבטיח שנצלח את אלו בדרך הבטוחה ביותר, תוך נטרול ארועים בלתי צפויים וצמצום הסיכונים למינימום אפשרי.

במקום הזה בדיוק נמצא עורך-הדין שלכם. עליו להיות מורה דרככם בכל הנוגע להתנהלותכם המשפטית. עליו להיות שותף לאתגריכם בזירה המשפטית ולדעת לספר את המזור המתאים ביותר עבורכם בכל שלב.

על כן, ישנה חשיבות רבה, עד לבל תתואר, לבחירת עורך הדין המתאים לכם. ולא, הוא לא חייב להיות בעל משרד-על.

שלב ראשון – זיהוי הסוגיה.

בטרם נפנה לעורך הדין הראשון שמצאנו במדריכי החיפוש האינטרנטיים, מומלץ ואף רצוי להבין מהי הסוגיה שפבניה הנכם ניצבים. במילים אחרות, לאיזו דיסציפלינה של שירותים משפטיים הנכם נדרשים. כך למשל, ייצוגכם בעסקת מכר דירה יבוצע על ידי עורך-דין המומחה לתחום המקרקעין. עריכת הסכם גירושין או כל עניין אחר הנוגע למעמדו האישי של אדם סביר שיבוצע על ידי עורך-דין המומחה בדיני המשפחה/מעמד אישי. ביצוע עסקאות מיזוג בין חברות ייערך בידי עורך-דין מסחרי וכן הלאה.

לא פעם, ישנה השקה בין דיסציפלינות שונות בעולם המשפט; דוגמא קלאסית לכך היא ליטיגציה, הלוא היא ייצוג בבתי המשפט, שיכול ותהא בתחומי משפט רבים השייכים לסוגיות רחבות בעולם האזרחי וכן בעולם הפלילי.

אם כן, לאחר שנבין מהו סוג השירות הנדרש וכן לאיזה תחום משפטי שייך, נוכל להתקדם שלב נוסף ולאתר מתוכו את עורך-הדין המתאים ביותר עבורנו.

שלב שני – המלצות

הניסיון נוכיח, שרבים נוטים לבחור בעלי מקצוע ע"פ המלצות. משכך, ברי שמכרינו, חברינו ובני משפחתינו יהיו הראשונים שאליהם נפנה. עובדה זו עשויה להיטיב עמנו ולחסוך עבורנו זמן חיפוש יקר, אך מאידך עלולה להיות בעוכרינו.

פעמים רבות, נטיית ליבנו היא לאמץ המלצות וכשזהו המצב, לרוב, אנו למעשה חושפים עצמינו לבחירה באופן "עיוור" יחסית לבחירה מושכלת בין אפשרויות אובייקטיביות ומנטרלים לא פעם את יכולתנו להטיל דופי באיכות נותן השירות. אל נא נתבלבל, סביר ואף מעבר, שעורכי-הדין המייצגים את קרובינו עשויים להיות מעולים גם עבורנו; יחד עם זאת, רצוי ואף מומלץ לבצע עוד מספר בדיקות פשוטות שיכולות לסייע לנו להבין בכל זאת, מי ומה עומד מאחורי השירות.

לא פעם עלולים להיות פערים, ואף משמעותיים ביותר, בין עורך-דין אחד למשנהו. אלו עשויים לנבוע ממיומנות, מניסיון, מאופי הפרסום ומאופי השירות שניתן. על כן, מומלץ לנקוט במשנה זהירות ולנטרל במידת האפשר אלמנטים כמו אמון עיוור ומחויבות חברית הנובעים מקרבה מקדימה. כן, מומלץ לבחור את עורך-דינכם לפי מומחיותו ומקצועיותו בתחום הנדרש, כמו גם אופי המשרד ובהתאם עלות השירות.

המלצות ברשת האינטרנט

הפלטפורמה ההיברידית היא מאגר כמעט אינסופי של מידע בכל תחומי החיים ובכלל זה מציע מגוון עצום של בעלי עסקים ונותני שירות. ביניהם גם עורכי-דין. בהמשך ישיר, יתרון משמעותי הגלום במרשתת הוא היכולת שלנו לבחון בחינה יסודית את מגוון עורכי הדין המציעים שירותיהם, מבלי שניאלץ להרגיש לא בנוח, בהיקף, בזמן ובמקום שנוחים לנו. הנה כי כן, ניתן להתרשם מאתרי הבית של עורכי-הדין, מפסקי הדין שניתנו בייצוגם, פעילותם ברשתות החברתיות (אגב, לעתים קרובות יכולה לסייע בהבנה תחומי עיסוקם והיקף עבודתם), בפורומים המשפטיים השונים ודירוגם במדריכים השונים. לסיכום – רשת האינטרנט, הלכה למעשה, מאפשרת ללקוח לקבל מידע שלא יסולא בפז אודות עורך-הדין, נסיונו והצלחותיו.

פגישת ראשונית

אין ספק שאין דרך טובה יותר להתרשם מעורך-הדין מאשר פגישה אישית עמו.

אופי השירות – משרד בוטיק או פירמת-על

Second opinion

עלות השירות.

היתרון – בניסיון

עסקאות מקרקעין, על מורכבותן, יכול ויהיו כאילו קורצו מן האגדות, אך ברגע יכולות להפוך לסיוט בלהות.

למרבה הצער, נראה שבשנים האחרונות הולכת ותופסת מקומה התפישה ולפיה עורך-דין לא חייב להתמחות בתחום הנדל"ן כדי לייצג בעסקאות נדל"ן בצורה מוצלחת.

אם כן, הרשו לי להביע הסתייגותי מכך. ומדוע?

מי מכם שטרח לקרוא את מאמריי הקודמים יודע, שעסקת נדל"ן, עבורי לפחות, משולה לחליפה בהתאמה אישית. כל לקוח ומאפייניו. כשם שטבעם של בני האדם שונה ומגוון, כך נדרש עורך-הדין המייצג בעסקת מקרקעין, קטנה כגדולה אגב, לגלות יצירתיות והבנה מעמיקה של הצורך, כדי לייצר עבור לקוחותיו את העסקה המתאימה ביותר עבורם.

הדבר מקבל משנה תוקף כאשר העסקה עולה על פסים שלא תמיד נראה שמויבלים למקומות הרצויים. הנה כי כן, מחלוקות מסחריות, לעתים פעוטות ביחס לעסקה כמו למשל מחלוקת על היוותרות ארון או נברשת בנכס, גורמות לקושי רב בצליחת העסקה, בטוב לבטח, ואף לקריסתה.

אם כן, כיצד נמנעים?

הבנה מסחרית מעמיקה, פירושה הבנת הרעיון שהובע דלעיל. כאשר עורך-דין מיומן ומנוסה מספיק, סביר שידע "לקרוא" את צרכי לקוחותיו. יכיר את נקודות התורפה מצדם, את הצרכים הייחודיים להם ואת החוזקות, ובעיקר ידע להתאימם את אלו בצורה הוגנת ונעימה לאלו של הצד האחר לעסקה; הכל באופן הטוב ביותר עבור שני הצדדים לעסקה, תוך פילוס דרך לעסקה הוגנת, בטוחה ונעימה.

על כן, מעבר ל"מה קונים", חשובות לא פחות השאלות ממי קונים ו- איך קונים.

באופן אישי, הנני חושב שיש להקדיש מחשבה ולהשקיע מאמצים כבירים בווידוא שכלל השאלות לעיל ייענו באופן המיטבי.

הבינו נא, עסקת נדל"ן אינה מתמצה בחתימה על הסכם המכר/שכירות גרידא. אם כי זהו אכן רכיב אינהרנטי בה, העסקה מתחילה עוד קודם-לכן, כבר בשלב הראשוני של ביקור בנכס והכרת הצד האחר לעסקה, ממשיכה במשא ומתן בואכה חתימתו המיוחלת של ההסכם וחשוב מאלו – ממשיכה לאחר מכן בהתנהלות שבין הצדדים ובכלל זה ביצוע הוראות ההסכם, כמו העברת תשלומים, מסירת מסמכים הדדית וכיו"ב.

אמנם, היריעה קצרה מלהכיל את הפרמטרים הרבים הכרוכים בביצוע עסקת נדל"ן, אך חשוב להבין שמצבורם ייצר את חומר הגלם שירכיב את העסקה שלכם וחשוב אף יותר – את היחסים שבין הצדדים לה. בדיוק כמו מקלות עץ דקיקים, שכאשר כל אחד מהם בפני עצמו שברירי וחלש, מקבץ מהם יהא איתן וחזק ויבטיח עמידות רבה גם ובמיוחד בעתות משבר.

אם כן, חשוב מאוד שעורך-הדין יבין כיצד להתוות את המארג הייחודי עבור העסקה שלכם – ובמקום לראות בה 'עוד אחת מני רבות' – 'אחת, יחידה ומיוחדת'.

משרדנו הנו בעל ניסיון ייחודי ועשיר בעולם המקרקעין. לזכות עובדי המשרד נזקף ניסיון רב-שנים של עיסוק בתחום הגישור והתיווך, יצירת עסקאות מקרקעין מורכבות ופשוטות יש מאין, ניהול המו"מ, יזמות, עיצוב ומתן פתרונות יצירתיים ומגוונים ללקוחותיו.

ערך מרכזי, העומד כנר לרגליהם של עובדי המשרד הנו למצוא פתרון לכל בעיה ולא בעיה בכל פתרון. כמו כן, עובדי המשרד ניחנים ביכולת ראייה מערכתית. צמד המילים "בלתי אפשרי" אינו קיים בלקסיקון המשרד.

בהתאם, לקוחות המשרד באשר הם זוכים ליחס אישי ושירות מן המעלה הראשונה. כמו כן, ליווי אדוק, היכרות והבנה מעמיקה של צרכיהם, תוך יכולת יוצאת-דופן להתאים עבורם חליפה של הצלחה – הלוא היא עסקת הנדל"ן האולטימטיבית עבורם.

ליצירת קשר
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מאמרים נוספים

ייעוץ משפטי

בעולם העסקים ישנן הזדמנויות רבות ומטבע הדברים – גם סיכונים לא מבוטלים. לכן, הייעוץ המשפטי הופך להיות חיוני יותר מתמיד....
המשך קריאה

ייפוי כח מתמשך

ייפוי כוח מתמשך – כי לכל אחד מגיע להחליט על ענייניו בין אם הנכם אופטימיים חסרי תקנה, או רואי שחורות,...
המשך קריאה

דיני מתווכים

מתווכים? מוכרים או קונים את הבית דרך מתווך? הנה כמה דברים שאתם חייבים לדעת תשלום עמלת תיווך – על מה,...
המשך קריאה

המדריך להגשת תביעות קטנות

כל אדם עשוי למצוא עצמו לעיתים נפגע ע"י אדם, מוסד, חברה פרטית, תאגיד או רשות שלא מילאו את חובתם כלפיו...
המשך קריאה

התחדשות עירונית

התחדשות עירונית היא תהליך מורכב ומאתגר, הכרוך בהיבטים משפטיים, כלכליים וחברתיים רבים. בין אם מדובר בפרויקט פינוי-בינוי, תמ"א 38, הריסה ובנייה...
המשך קריאה

מכתב התראה ככלי אפקטיבי להשגת תוצאות

מכתב התראה ככלי אפקטיבי להשגת תוצאות. הכוח שבמילים מכתב התראה הנו כלי משפטי חשוב מאין-כמותו. הלכה למעשה, מכתב ההתראה כורך...
המשך קריאה